26 Mayıs 2012 Cumartesi

Çeyizlerin Dönüşü



Herkesin kendine kaçtığı bir köşe vardır mutlaka. İşte benim köşem de burası. Kitabımı okuduğum, yünümü örüp kafamı boşalttığım köşem. Burayı hazırlarken özellikle çeyizlerden yararlandım. Hani el emeği göz nuru annelerimiz yıllarca uğraşıp yapar da, hani yeni gelinken ilk heves biraz kullanırız. Sonra iş hayatı, çoluk çocuk derken dolaplara kaldırılan, bir ümit belki kızımız evlenince kullanır diye saklanan çeyizlerimiz. Koltuğun yastığı benim çeyizimden fiskos masası kapağı, abajurun üzerindeki çok daha ince bir iş, annemin çeyizinden, küçük örtü mü, bardak altlığı mı bilmem, bir sürü var.

Daha ne detaylar var. Abajurun ayağı olan, antika şarap testisini babamın dedesi Balkan harbinden gelirken getirmiş, papazların hediye ettiğini anlatırmış. Dedem günah diye içindeki şarabı dökmüş. Ne fena, şimdi belkide çok özel bir yıllanmış şarabımız olacaktı...
Abajurun önünde duran fincanlar, en az 30 yıllık, kardeşimizin hediyesi. El yapımı, o zamanlar anadolu folk tarzı, müzikten resime her sanatı etkilemişti... İşte o akımın ürünü... Ama ne güzel değil mi? Her biri birbirinden farklı Anadolu kadın başları...


Dolabın raflarındaki kutuların da her birinin bizim için bir hikayesi var. Bir tanesini paylaşıyorum. Bunu kayınpederim yıllar önce eskicilerden almış. Nur içinde yatsın, antikaya çok meraklıydı. Bir posta ambalajı herhalde, üzerinde bir isim ve adres var. Kimbilir kim?
Belki bir ışıkta sizde yanar benzer değerlendirmelerinizi benimle paylaşırsınız, ya da ilham alırsınız diye yayınlıyorum. Sevgilerle...

14 yorum:

  1. dantelleri değerlendirmek için güzel yöntemler elerine sağlık!
    sevgiler, bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Danteller çok yakışmış. Köşen huzur veren bir görünüme sahip. Keyifle otur inşallah.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba eskiye bende çok değer veririm hepsi çok güzel olmuş şarap testisini çok beğendim iyi günlerde kullanın.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Güzel yorumlarınıza çok teşekkür ederim. Sevgili ozax hoş geldin.

    YanıtlaSil
  5. ayy o ne güzel bir köşedir mükemmel olmuş hepimize lazım öyle bir köşe:)bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmihan sizi ziyaret ettim canım... Bayıldım o yastıklara, matruşkalı kumaşı çok beğenip ben de almıştım, henüz bir şey yapmadım. Ama siz çok güzel değerlendirmişsiniz...

      Sil
  6. köşenize bayıldım, bakarken bile huzur doldu içime:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, serde mimarlık var ya, biraz bulaşıyor galiba. Ama ben sizin bebeklerinizi çok seviyorum, çok trend ve etkileyici.

      Sil
  7. Süpersiniz yaptıklarınız çok güzel elinize sağlık.antikaları da çok severim o yüzden daha çok beğendim

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş böylesi... süper fikir...

    YanıtlaSil
  9. Muhteşem ve çok sıcak bir köşe.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Nilüfer ve sevgili Sesiber çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. bu köşeye,
    abajur başlığına,
    o adres yazılı ahşap parçaya bayıldım:)

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim. Hoş geldiniz.

    YanıtlaSil