20 Ocak 2013 Pazar

Dünyayı Masallar Kurtaracak :)


Size iki kitap önermek istiyorum. Yazılış serüvenini az çok bildiğim ve çıkar çıkmaz bir nefeste okuduğum, iki masal (!) kitabı...

TEK TÜYLÜ YEŞİL ŞAPKA:

"Yüz yılı aşkın bir süredir gözümüzün önünde duran ama fark etmediğimiz parlak bir fikri hayata geçirmiş Işıl Michelle."Hiç büyümeyen çocuk" bir başka dünyada ancak böyle büyüyebilirdi. Yeni bir yazar, keyifli bir okuma..." ( Celil Oker )

 Bu kitabı özellikle 12-16 yaş arası gençlere tavsiye ederim. Hazır sömestri tatiline çıkarken çok keyifle okunacak bir kitap.

KAYIP DENİZ:

"Bana sorarsan ey bahtı güzel okur;
Aşk arayandır!
Çünkü arayan, aşkını bulunca, asıl o zaman tek olacağını hissedecektir.
Sevgilisine "ben seninim" diyecektir.
Aşk biz doğarken yitirilmiş ötekini bulmaktır.

Kahramanı, varoluşun ve aşkın gizemini çözmek için kıtalar, denizler aşıp, ifritlerin, beden değiştiren hortlakların, ürkütücü canavarların diyarından geçerken Kayıp Deniz "yerkürenin gizli belleği" olan masalların özündeki hakikatlere ulaştırıyor bizi.

facebook.com/kayipdenizkitap
twitter.com/kayipdenizkitap

(Not: Ayrıca yazar kitabın telif gelirlerinin yarısını kurucularından olduğu Seferihisar Orhanlı Köyü Doğa Okuluna bağışlamış.)

2 yorum:

  1. ilk duydum ama merak ettim.sait faik dünyayı sevmek kurtaracak diyor ya masallarda hep sevgiye dair zaten.öğrencilerime önermek için not ettim.teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gösterdiğiniz hassasiyete, çok teşekkür ederim. Her iki kitap ta çok yeni baskı.Birinci kitap, yazarın ilk kitabı, ama üzerinde çok titizlikle çalışılmış, bizzat mekanlarda yaşanarak yazılmıştır.

      Sil