24 Haziran 2012 Pazar

Halkın Sarayları

Farkındayım epeydir, gezi fotoğraflarıyla dolu postlar koyuyorum. "E burası hobi sahibi, marifetlerini yayınlayan, hayalcinin buloğuydu" diyeceksiniz. Çok haklısınız, ama fotoğraf ta benim hobilerim arasında. Hem İfsak'ta fotoğraf kursu aldım, hem de bir dönem İlteriş Tezer atölyesinde fotoğraf çalışmalarında bulundum. Tabii adeta koşarak yapılan gezide çekilen fotoğraflar, yeterince fikir vermese de, daha sonra İlteriş hoca ile çalıştığım siyah-beyazlarımı paylaşmak isterim.
(Bir yandan da, ben gezerken, işler bir birikmiş, açığı kapatmak için her gün koşturuyorum, o nedenle yeni bir üretim yok anlayacağınız.) 
E dostlardan da istek gelince, hem facebook'tan, hem burdan gezi anılarımı paylaşmaya çalışıyorum.





Moskova Metrosuyla ilgili edindiğimiz bilgi şöyle:
Lenin devrimden sonra halka saraylar yaptırma sözü vermiş... Tüm halk, gençler ve üniversite öğrencilerinden oluşan gönüllü ordusu, bu dünyanın en büyük metrosunu inşaa etmiş. İnşaat sırasında kazalarda pek çok insan can vermiş, ama bu bir prestij meselesi olmuş. Her istasyon farklı etnik kökenden gelen halkların kendi bezemelerinden oluşmuş. Bu nedenle istasyonlara "Halkın Sarayları" adı verilmiş.






 Halk saraylarına sahip çıkıyor, gördüğünüz gibi, ne bir tahribat, kirletme, ne zarar verme görülmüyor.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder