29 Eylül 2012 Cumartesi

Palamutun dayanılmaz hafifliği ;))


Ben yemek konusunda hiç iddialı değilim, bloğumun ne bloğu olduğu belli değil ama, yemek bloğu olmadığı kesin. Ama bu yemeği paylaşmadan edemedim. Çok kolay ve çok lezzetli, bir o kadar da hafif bir yemek. Malum bu ara Palamut çok bol. Bu da fırında palamut.

Gerekli Malzemeler: (ben de ahçılar gibi yapayım ;)

 1 adet palamut, (dilim dilim kesilmiş)
1 adet orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
4-5 tane yeşil biber
1 adet domates
1 limon (kabuğu soyulmuş)
Biraz zeytinyağ ve bir kaç parça tereyağ
1-2 Defne yaprağı (evde kalmamıştı, ben koyamadım)

Yapılışı:
Yuvarlak dilimler halinde kesilmiş palamut, borcama dizilir, hafifçe tuzlanır. İnce halkalar halinde kesilmiş soğan balıkların üzerine yayılır. Maydanoz, küp küp doğranmış domates, iri halkalar halindeki yeşil biber, küçük doğranmış sarımsak ve zeytinyağ, biraz tuz karıştırılarak, harman edilir. Soğanların üzerine yayılır. En üste kabuğu soyulmuş limon dilimleri ve bir kaç parça tereyağ  koyulur.

                                     
Üzeri folyo ile kapatılarak fırına atılır. 200 derecede 15 dakika kadar pişirilir. Üzerindeki folyo çıkartılarak biraz kızarması ve hafif suyunu çekmesi sağlanır.

En son hali budur. Oturup afiyetle yenir.

Hazırlama 10 dakika, pişme 25 dakika. Bundan sonra her fırsatta yapılır, eş dost balığa çağırılır.
Sağlıcakla kalınız.

4 yorum:

  1. Buğulama gibi. Hafif ve lezzetli olmuştur. Afiyet olsun:)sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sizde buyrun, birlikte yiyelim. Sevgiler.

      Sil
  2. SEVGİLİ ARKADAŞIM İSTEĞİN ÜZERİ BEĞENDİĞİN PASPASI BLOĞUMDA YAYINLADIM.KEÇEDEN YAPILIR ÇOK DA GÜZEL OLUR.SANA KOLAYLIKLAR GELSİN SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen arşivime kaydettim. Çok teşekkür ederim. Yapıca paylaşacağım.

      Sil